Mlieko je neodmysliteľnou súčasťou zdravej výživy, ale mnoho ľudí má po vypití ťažobu na žalúdku. Ak aj vy patríte medzi tých, ktorí majú intoleranciu na laktózu, potom ste na správnom mieste. V tomto článku sa dočítate, aké alternatívy mlieka možno použiť namiesto kravského mlieka.

Sójové mlieko

Sójové mlieko je posilnené vitamínmi D, B12, B2 a vápnikom a obsahuje toľko bielkovín ako kravské mlieko. Neobsahuje kaseín ani laktózu, zatiaľčo kravské mlieko áno. Nevýhodou je, že chuť je cítiť sójou. Môžete ho dostať priamo zarobené alebo i sušené. Konzumáciou sójového mlieka navyše doprajete svojej pokožke výživu a pružnosť.

Mandľové mlieko

Mandľové mlieko je prirodzene sladké a obsahuje menej kalórií ako iné druhy mlieka. Neobsahuje cholesterol ani mastné kyseliny. Nechýbajú v ňom vitamíny D a E. Nevýhodou je, že obsahuje málo bielkovín a pri ohrievaní sa zráža, takže najlepším riešením je využiť ho do cereálií či vločiek alebo do smoothies.

Ryžové mlieko

Ryžové mlieko obsahuje vitamíny D, B12 a vápnik. V prípade tohto mlieka je najmenej pravdepodobné, že spôsobí alergickú reakciu. Nevýhodou je, že neobsahuje takmer žiadne bielkoviny, má zhruba dvakrát viac sacharidov ako kravské mliek. Navyše je sladké, takže ho využijete len na sladké jedlá a na tie slané pokrmy treba zvoliť inú alternatívu mlieka.

Kokosové mlieko

Konzistencia konzervovaného kokosového mlieka na varenie je posilnená vitamínom B12, rovnako ako vitamínom D a vápnikom Má vynikajúcu príchuť kokosového orecha. Nevýhodou tohto mlieka je, že má oveľa vyššie množstvo tuku než iné druhy mlieka.