Určite sa aj vás niekedy zmocnil vlčí hlad, ktorý sa dá len ťažko zahnať. Náhle prejedanie sa nášmu telu škodí, no dobrou správou je, že existuje niekoľko surovín, ktorými vieme potlačiť vtieravú chuť do jedla. Ktoré to sú? Vybrali sme 7 surovín, ktoré vám pomôžu stlmiť chuť na jedlo.

Zázvor

Máte chuť na sladké či pikantné jedlá? Tak potom siahnite po zázvore.  Navyše, keď ho skombinujete so zeleným čajom, nielenže potlačíte hlad, ale získate skvelý prostriedok na spaľovanie tukov. Je to práve čerstvý koreň zázvoru, ktorý telu dodáva energiu a potláča chuť do jedla. Takže ak na vás príde nával hladu, vyriešiť to môže aj čaj z čerstvého zázvoru.

Lyžička jablčného octu

Aj vy máte problém so sladkosťami? Neustále otvárate bar a už myslíte na to, ako rozbaľujete tu lahodnú čokoládu s orieškami alebo keksík? Nie ste sami, veľa z nás má slabosť pre sladké. Možno ste nevedeli, že v boji so sladkým vám pomôže jedna lyžička jablčného octu zriedená s vodou.

Avokádo

Dodá vám pocit sýtosti, čo znamená, že po dlhší čas nebudete taký hladný. Obsahuje totiž mononenasýtené mastné kyseliny, ktoré náš mozog informujú, že je žalúdok plný, takže nával hladu nehrozí.

Chuť na jedlo vám pomôže stlmiť aj avokádo

Citróny

Chuť na sladké pomáhajú potlačiť aj citróny. Kvôli ich kyslosti si ich zrejme neošúpete a nezjete len tak samé, no to nevadí. Stačí si ich vymačkať do vody a piť tento osviežujúci nápoj počas dňa. Citróny obsahujú látku pektín, ktorá udržuje stabilnú hladinu cukru v krvi, čo je podstatný faktor pri potláčaní vlčieho hladu. Pektín tiež podporuje trávenie a upokojuje črevá.

Káva

Možno nie na dlho, no aspoň na krátko vám s potlačením chuti do jedla pomôže aj káva, najmä vďaka kofeínu a antioxidantom, ktoré obsahuje. Samozrejme, s kávou to netreba preháňať a počas dňa ju pite striedmo. Ideálne je vynechať cukor aj mlieko, takže len čistá klasika.

Korenie

Možno ste už aj vy spozorovali, že po korenistých jedlách sa človek cíti nasýtene dlhú dobu. Nie je to žiadna náhoda – už rôzne realizované výskumy potvrdili, že korenisté jedlá nám dodávajú pocit sýtosti. Vhodná je napríklad aj škorica, ktorú viete zmiešať s ovocím alebo si ju pridať do kávy.

Voda

A na záver známy „tlmič“ hladu, ktorým je voda. Veľakrát sa stáva, že otvárame chladničku, aby sme niečo zjedli, no pritom iba pociťujeme smäd a namiesto ďalšieho napchávania sa to vyrieši pohár vody. Preto ak vám žalúdok vyšle prvotný signál, skúste sa najprv napiť, možno ste len smädní. Navyše, voda nemá žiadne kalórie, takže po nej nie je možné pribrať. Práve naopak – ak pijete studenú vodu, vo vašom tele dochádza k rýchlejšiemu spalovaniu kalórií, pretože tela vydáva energiu na to, aby vodu „zahrialo“ na telesnú teplotu. A viete čo je najideálnejšie? Dať si vodu s citrónom, o ktorom sme písali vyššie.

Takže aj toto sú potraviny, ktoré pomáhajú zahnať hlad. Pozor však na tie, ktoré chuť na jedlo ešte zvyšujú. Do tejto kategórie patrí napríklad cukor, džús, sladké cereálie, rôzne čipsy a slané tyčinky.