Je ľahké povedať, že idete chudnúť, no prax je oveľa ťažšia. Ak chcete naozaj schudnúť, musíte zostať motivovaní, vydržať a nevzdávať sa, pretože vás čaká dlhá cesta plná nástrah. Ako teda zostať motivovaní? Tu sú najlepšie  spôsoby:

Nastavte si len realistické ciele

Chcete schudnúť 20 kg za mesiac? Tak sa zamyslite nad tým, aký čas ste priberali a ako dlho máte tú svoju veľkú váhu. Je dosť nepravdepodobné, že schudnete toľko kíl za tak krátku dobu. Samozrejme, dá sa to, ale nezdravými spôsobmi a tak si jedine privediete jojo efekt.

Nerealistické ciele vám dopomôžu maximálne k zlyhaniu. A nesmiete zabudnúť, že chudnutie nie je šprint, ale je to beh na dlhé trate. Čiže ak chcete výsledky, vyžaduje to najmä čas, úsilie a hlavne pevnú vôľu.

Všetko si zapisujte

Skvelým riešením je spraviť si na začiatku chudnutia fotky, odmerať sa a odvážiť sa. Každý deň sa tak budete môcť pozerať, prečo ste začali. Nestačí sa len každý deň pozrieť do zrkadla, pretože zrkadlo vám len ťažko ukáže, čo bolo na začiatku. Najlepší dôkaz toho, ako ste vyzerali je mať fotografiu a tým budete vidieť, ako ste sa postupne pohli a aj keď len malými krokmi.

Nemusíte drieť v posilňovni, nájdite si také cvičenie, ktoré vás baví a napĺňa

Nenávidíte behanie na bežiacom páse? Tak si nájdite  iný spôsob, pretože ak vás niečo nebaví a mučí vás to, čoskoro motivácia opadne. V dnešnej dobe existuje mnoho cvičení, stačí si nájsť také, ktoré vás bude baviť.

Napríklad chcete tancovať? Poobzerajte sa vo vašom okolí po hodinách Zumby alebo si pustite online video a zacvičte si doma. Alebo chcete tráviť čas s priateľmi? Tak neseďte na káve, ale choďte do prírody či na prechádzku  a aj tam môžete viesť vaše obľúbené dlhé rozhovory.

Nezabúdajte na spánok

Keď sme unavení, našu schopnosť premýšľania prevezmú naše emócie. Poznáte to, zle ste sa vyspali cítite sa nanič a jediné, čo vám pomôže a zlepší náladu je čokoláda či zmrzlina. Ťažko sa odoláva a vtedy motivácia okamžite odíde.

Kvalitný spánok je veľmi dôležitým faktorom pri chudnutí a mali by ste ho brať naozaj vážne, pretože je ďalším dôvodom, aby ste nestratili motiváciu do chudnutia.

Spánok je potrebný pri chudnutí

Odmeňte sa

A teraz nehovoríme o sladkých odmenách J Kúpte si napríklad menšie číslo nohavíc alebo trička. Alebo si pokojne doprajte masáž a choďte sa zrelaxovať do kúpeľov. Peniaze, ktoré investujete do seba nikdy neľutujte. Investícia do zdravia sa vyplatí časom.

Nie je dobré sa neustále vážiť či merať

Ak sa vážite denne a nevidíte výsledky, potom je dosť možné, že sa vaša motivácia vytratí. Lenže vašu váhu ovplyvňuje množstvo faktorov ako napríklad koľko vody ste vypili za deň  a dokonca, ak ženy majú pred svojimi dňami, ich váha je ťažšia ako inokedy.

Preto sa odporúča vážiť zhruba raz za týždeň. A navyše, po vážení si prezrite svoje fotky, ktoré ste vytvorili na začiatku chudnutia, aby ste nezabudli, prečo ste začali.

Vždy pamätajte na to, prečo ste začali. Nesmiete sa hneď pri prvom neúspechu vzdávať. Veď prečo by ste to nezvládli vy, keď i druhým sa to podarilo? Všetko máte v hlave a musíte si veriť a hlavne vytrvať.