Chutné a zdravé. Jablko a jeho vplyv na naše telo

j

Autor: Redakcia

}

11 máj, 2018

Aj vy máte radi jablká? Tak potom robíte veľmi dobre. Toto ovocie nielenže dobre chutí, ale blahodárne pôsobí aj na naše zdravie. Možno ste nevedeli, že toto ovocie pomáha chrániť pred srdcovo-cievnymi chorobami, znižuje riziko mŕtvice, obsahuje viacero vitamínov a minerálov a zbavuje telo toxínov. Lekári ich odporúčajú konzumovať aj pri vysokom cholesterole.

Ide o veľmi dostupné ovocie, čiže na rozdiel od rôznych exotických plodov ho vieme nájsť takmer v každom dobrom obchode. Jablká môžeme konzumovať v rôznej podobe. Môžete si ich dopriať ako surové priamo zo stromu, dať si ich usušiť, alebo si dopriať jablkový koláč. Zabúdať nemožno ani na jablkový mušt, prípadne rôzne šťavy v kombinácii s inými druhmi ovocia.

Aké vitamíny nájdeme v jablku?

Provitamín A, vitamín B, staré známe „Céčko“,  vitamín E a taktiež kyselina listová a pantoténová. Aj tieto látky obsiahnuté v jablčku pomáhajú udržovať naše telo v zdravej kondícii. Súčasťou je aj minerál sodík, horčík, vápnik, železo či draslík, ktorý zlepšuje funkčnosť obličiek. Možno sa vám jablko zdá ako obyčajné a ničím výnimočné ovocie, no pravdou je, že je priam nabité živinami.

Vedeli ste? Čím je jablko zelenšie, tým viac vitamínu C obsahuje

Jablko a chudnutie?

Vedecké výskumy preukázali, že  jablká nás na dlhší čas zasýtia a preto sú vhodné aj pri chudnutí. Podľa vedcov za to môže látka pektín, ktorá udržiava stabilnú hladinu cukru v krvi a napomáha k spaľovaniu tukov. Pektín taktiež normalizuje črevnú mikroflóru a znižuje obsah cholesterolu v krvi.

Navyše, jablko patrí medzi ovocie, ktoré má nízky glykemický index (to sa nedá povedať napríklad o banáne), čo vyzdvihuje jeho postavenie v diéte a chudnutí.

Jablko je vhodné aj pri chudnutí

Prevencia proti rakovine

Bolo zistené, že skonzumovanie aspoň jedného jablka denne znížila pravdepodobnosť výskytu kolorektálneho karcinómu, ktorý patrí medzi druhú najčastejšiu formu rakoviny . Výskumy tiež zistili, že konzumáciou jabĺk znižujeme výskyt Parkinsonovej a Alzheimerovej choroby

Treba však pripomenúť aj mierne negatíva, a tou je šupka, na ktorej sa môžu objavovať zvyšky pesticídov. Aj keď ide o minimálne množstvo postrekov, ktoré je pre človeka neškodné, ak nakupujete v supermarketoch (čiže nie je to jablko z vašej záhrady), určite si ho treba poriadne umyť, prípadne ošúpať. Treba ale pripomenúť, že šupka obsahuje prospešné látky, ktoré pomáhajú v boji s ekzémami a majú antirakovinový účinok.

Záver: Doprajte si aspoň jedno jablko denne. Vďaka antioxidačným vplyvom posilníte svoju imunitu a ak chcete zhodiť pár kíl, jablko vám k tomu dopomôže.

Foto:pexels

Autor článku

Redakcia

Redakcia portálu Vitalweb

Ďalšie články

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach

Mohlo by vás zaujímať

Komentáre

2 komentáre

  1. Avatar

    Niet nad toto ovocie. Konzumujem aspoň jedno dve jablká denne, hlavne ráno. Majú super efekt na trávenie. Škoda, že na našom trhu sú už ceny aj za domáce jablká také vysoké, že človek má až pocit, že je to exotické ovocie. Radšej si preto už zopár rokov pestujem a zbieram svoje jablká.

    Odpoveda
    • Redakcia

      Domáce jabĺčka sú najlepšie 🙂

      Odpoveda
Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *