Stanovte si cieľ

Veľa ľudí si ako cieľ stanoví: „Chcem schudnúť“. To však nie je konečný cieľ, ale len činnosť, ako sa k cieľu dopracovať. Dôležité je určiť si, prečo chcete chudnúť? Chcete sa lepšie cítiť? Lepšie vyzerať? Alebo si zlepšiť zdravotný stav? Ujasnite si hneď na začiatku, prečo ste sa rozhodli pre chudnutie. Spoznajte svoje PREČO. Bude to pre vás motivácia počas celej cesty, ktorá nebude ľahká. Takže keď to budete chcieť náhodou vzdať, spomeňte si, prečo ste začali.

Preč s lákadlami

Preč s chipsami, keksíkmi, tyčinkami atď..Pokiaľ budete mať doma rôzne maškrty, budú vás lákať. Preto ak začínate chudnúť, zbavte sa týchto kalorických bômb. A samozrejme, nenakupujte ich do zásoby. Lebo čo nebudete mať doma, to vás ani nebude pokúšať. Sám som toto pravidlo aplikoval a musím povedať, že funguje. Pred chudnutím som v supermarkete do košíka pridával rôzne sladkosti a slané pamlsky a hovoril som si, veď keby náhodou niekto príde, bude to v bare. Myslíte, že som vydržal a nechal tie maškrty ležať v poličke? Jasné, že nie. Potom som však začal obchádzať regále s týmito pokušeniami a nenakupoval som ich domov vôbec, takže keď som dostal na niečo chuť, jednoducho smola. Vyhralo jabĺčko, ktoré bolo ako jediné na stole J

Pite veľa vody

Veľakrát nie sme hladní, ale len smädní. Ak vás ovládne hlad, skúste sa najprv napiť vody. Okrem toho je pitie vody skvelou detoxikáciou a pomáha telo zbaviť škodlivých látok. Je tiež vedecky dokázané, že voda zrýchľuje metabolizmus, takže ľudia, ktorí pijú viac vody, dokážu spáliť aj viac kalórií.

A koľko jej vypiť? Odborníci odporúčajú denne 2 až 3 litre vody. Nemusíte sa pritom riadiť celebritami, ktoré často pijú značkovú balenú vodu (za nemálo peňazí). Úplne postačí klasická voda z vodovodu a vhodné sú aj čaje (avšak bez cukru). Netreba pripomínať, že počas chudnutia by ste mali vylúčiť rôzne sladené vody ako malinovky a džúsy.

Začnite sa hýbať

Ak vám doteraz pohyb nič nehovoril, začnite postupne. Prechádzajte sa po kancelárii, namiesto výťahu použite schody, začnite cvičiť jednoduché cviky. Nemusíte hneď utekať do posilňovne, stačí hodinka pohybu denne a uvidíte, že váha pôjde postupne nadol. Odporúčam napríklad plávanie, pri ktorom dochádza k zapojeniu celého tela a napomáha k lepšiemu prúdeniu krvi.

Zatočte s vlčím hladom

Ako sme si už písali v tomto článku, existuje niekoľko potravín, ktoré pomáhajú potlačiť chuť do jedla. Ak začínate pociťovať nával hladu a máte chuť „prejedať sa“, vyskúšajte napríklad zázvor, avokádo alebo lyžičku jablkového octu. Inak, počuli ste, že vlčí hlad trvá iba 10 minút? Je to tak. Stačí počkať 10 minút a extrémny hlad náš mozog začne ignorovať. Takže určite vydržte!

Pozor na zázračné a extrémne diéty

Na internete či v časopisoch môžete nájsť rôzne zázračné diéty, ktoré vám síce môžu priniesť rýchly úbytok váhy, no dlhodobo nič nezískate. Prečo? Pretože pri väčšine diét platí, že ak s nimi skončíte, zakrátko sa dostaví jo-jo efekt a vy nielenže priberiete to, čo ste schudli, ale ešte viac. Nemusíte chudnúť rýchlo a drasticky. Choďte na to postupne, čiže zmeňte doterajšie návyky v stravovaní a do svojho života vneste pohyb a cvičenie. Možno to pôjde pomaly, no schudnete trvalo a nie len na pár mesiacov.

Jednoducho začnite

A nakoniec dôležitý posledný tip, ktorý znie úplne jednoducho: ZAČNITE. Môže sa to zdať ako banálna rada, no mnoho ľudí, ktorí sa pokúšajú znížiť svoju váhu, stroskotáva práve tu. Majú všetko naštudované, na stole im ležia minimálne 3 knihy o chudnutí, ktoré prečítali od A po Z, no v praxi žiadny výsledok. Musíte sa jednoducho zodvihnúť, zabudnúť na všetky výhovorky a začať. Aj cesta dlhá tisíc míľ začína prvým krokom.

Nedarí sa vám stále schudnúť? Nakopnutím pre vás môžu byť prírodné výživové doplnky určené na redukciu hmotnosti. Viac o takýchto prípravkoch na chudnutie si môžete prečítať v našom porovnaní.