5 cvikov na brucho, ktorými spáliš brušný tuk

j

Autor: Redakcia

}

26 mar, 2021

Prichádza teplé počasie a mnohí z nás určite premýšľajú nad tým, ako sa zbaviť prebytočného brušného tuku, ktorý sme si nahromadili počas zimy a karantény. S týmto problémom vám dokážu pomôcť cviky na brucho.

Zaujali nás cviky, ktoré vo svojom článku opisuje certifikovaná trénerka a inštruktorka jogy a Pilatesu, Stephanie Mansour.

Z jej článku sme vybrali 5 cvikov na brucho, ktoré môžete skúsiť v domácom prostredí.

Zdvíhanie hlavy a krku

Začnite tým, že si ľahnete na zem s pokrčenými kolenami. Dýchajte do žalúdka a pociťujte, ako vám vzduch stúpa do hrudníka. Vydýchnite a myslite na dotiahnutie horných rebier smerom k bokom. Toto je východisková pozícia.

Nadýchnite sa a pri výdychu stiahnite horné brušné svaly tak, aby sa vaša hlava, krk, lopatky a ruky dvihli asi o 1 centimeter. Pri spustení nadol sa nadýchnite. Opakujte asi 10-krát.

Zdroj: today.com

Naťahovanie k nohám

Ľahnite si na chrbát a nohy dvihnite hore tak, aby vaše chodidlá smerovali k stropu (viď ukážku nižšie). Pokaľ pociťujete veľký tlak a únavu, môžete mierne pokrčiť kolená.

S výdychom zatiahnite horné brušné svaly, pokrčte hlavu a krk, dvihnite hrudník od zeme, vystrite ruky a snažte sa prstami dosiahnuť na nohy. Opakujte 20-krát.

Zdroj: today.com

 

Crunch na bicykli

Začnite tým, že si ľahnete na chrbát s rukami za hlavou. Pomaly zdvíhajte plecia z podlahy a pokrčte kolená v 90-stupňovom uhle, pričom sa pozeráte na svoje stehná. Stlačte brušné svaly, zatiaľ čo mierite svojim pravým lakťom k ľavému kolenu a narovnávate pravú nohu. Striedajte strany, takže potom ľavý laket k pravému kolenu a vyrovnávate ľavú nohu. Striedajte po dobu cca 30 sekúnd.

Zdroj: today.com

Bočné dvíhanie

Ľahnite si na pravú stranu a hornú časť tela jemne dvihnite a položte ju na pravé predlaktie tak, ako je znázornené nižšie. Napnite jadro a dvihnite boky smerom hore od zeme. Vaše telo by malo vyzerať ako diagonálna rovná čiara. Nezabudnite zhlboka dýchať. Potom prejdite na ľavú stranu.

Zdroj: today.com

Cvik Horolezec

Ako posledný si predstavíme cvik s názvom horolezec. Tento cvik začnite v plankovej polohe, čiže predlaktia aj prsty na nohách máte na zemi. Následne vytiahnite pravé kolenom smerom k hrudníku, následne nohu vráťte do východiskovej polohy. Potom vytiahnite ľavé kolenom k hrudníku a potom nohu naspäť, čiže striedavo vysúvajte ľavé a pravé kolenom (ako je znázornené nižšie).

Zdroj: today.com

Pokiaľ chcete krajšie bruško, cviky na brucho sú dobrou voľbou, ako sa k nemu dopracovať. Treba však dodať, že aj keď je cvičenie dôležitou súčasťou zdravého a krajšieho tela, iba cvičiť nestačí. Okrem pravidelného pohybu by ste mali zapracovať aj na stravovaní a vyhýbať sa nezdravým tukom či rafinovanému cukru.

Autor článku

Redakcia

Redakcia portálu Vitalweb

Ďalšie články

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach

Mohlo by vás zaujímať

Komentáre

0 komentárov

Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *